keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Huumassa Huumaan

Moikka!

Mun täytyy nyt kirjottaa pikkasen siitä, millanen paikka se Hyvinvointikeskus Huuma onkaan. Mulle on tosi moni ihminen sanonut, että "en viitti sinne tulla, kun siellä on vaan himotreenaajia Loiri-trikoissaan". No ei ehkä prikulleen noilla sanoilla, but you get the idea. Ja ymmärrän sen kyllä, koska mulla on ollut kans omat ennakkoluuloni ja -asenteeni. Niitä oli vaikea muokata, kun en käynyt kuin satunnaisesti.  Nyt Haasteen myötä, alkuun kävin Huumalla joskus jopa KUUSI kertaa  viikossa. Nyt oon käynyt "vain" Fustrassa, koska kolmena päivänä käyn juoksemassa. Salitreenin käyn vetämässä jos on tyhjää kalenterissa, mut eipä oikein ole. Sunnuntaisin käyn ratsastamassa joten periaatteessa mulla on tällä hetkellä yksi päivä viikossa jolloin en tee mitään. Tai mitään, no mitään urheiluun liittyvää.

Kuitenkin, ne 6 viikkoa kyllä muokkasi viimeistään mun asenteet ja ennakkoluulot uuteen uskoon. Toki tiedän että olin Haastelaisena vähän ikäänkuin jalustalla, mutta paluu normiarkeen ei oo muuttanut juurikan mitään. Huumassa käy kaikien ikäisiä ja kokoisia liikkujia. Mukaan ryhmäliikuntatunnille tai salitreeniin sulautuu kuka tahansa. Jokainen keskittyy omaan tekemiseensä eikä kukaan siellä istu huvikseen arvostelemassa kenenkään ulkomuotoa tai vaatetusta tai ylipäätään mitään. Ainoa tilanne jossa treenamiseesi ehkä puututaan, on jos joku traineri huomaa sun tekevän jotain liikettä täysin päin honkia niin hän saattaa ystävällisesti tulla korjaamaan.Ja sehän on pelkästään HYVÄ asia! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan Huuman palveluita ja nyt on meneillään myös tosi mahtava kampanja jossa saat treenata 6 viikkoa Huumassa, saat PT:n sinulle räätälöimän saliohjelman ja ravintoneuvojan sulle tekemän ruokavalion 69€:lla (ovh 249€!!) Huuman jäsenille 29€! Tarttuisin itse tarjoukseen jos en olisi nyt tässä tilanteessa. :)
Henkilökunta on asiantuntevaa ja ystävällistä. Saman katon alta löytyy hieroja, parturi-kampaamo,Hypoxi, kauneushoitola, kahvila, solarium, mahtavat ryhmäliikuntatilat, sali kaikenmaailman härveleillä ja vapaapainoilla varusteltuna, iso spinningstudio..Mulla on kokematta enää toi hieroja, muuten voin suositella ihan kaikkea!
Maanantaina käytiin Annan kanssa pienellä palauttavalla lenkillä. Suunnitelmissa oli nopea ja kevyt 5km, mutta jälleen tavoillemme uskollisina arvio matkasta meni metsään ja jolkoteltiin 7km. Juoksu kulki hyvin, eikä edellisen päivän 15km tuntunut kuin pakaralihaksissa.
Eilen tiistaina mulla oli Fustra-tunti Miran kanssa. Mokoma laittoi minut Bosu-pallon päälle heilumaan ja tekemään vipunostoja. Tarkoitus ei ole siis heilua mut helpommin sanottu kuin tehty! Opetin myös Miraa kiroilemaan "äiskä-tyyliin", kun liikeiden loppun viljelin vitin vittiä ja hitin vittiä ja saakelin paakelia ja ihan hittoakin, oho. :D

Tässä eilisen kuvasatoa:

Fustra-palikka, joka oikeastaan ihan joka liikkeessä mukana. Pitää jalat oikeassa asennossa, kun jalkaterien välissä ja  kun polvien välissä, niin mm. eliminoi pihtipolvi-efektin ja aktivoi lantionpohjalihaksia!

Mun Fustra-PT Mira Saarenmaa. Kädessä Fustra-keppi jolla uhkailee. Kettumaisia noi keppiliikkeet. 

Supertörkeenrankka yhden jalan kyykky.

Pakaralihas räjähtämispisteessä.

Hitinvitin rankkaa!!

Auauauuuu!

Crossailua Fustra-tyyliin.

Askel jo vähän lennokkaampi, alun "jäkitykseen" verrattuna!

Fustra-tunnin kruunasi Miran pitämä kehonhuolto 40. Venyttelyä, rullailua foam rollerilla ja lopuksi ihana rentoutus <3 

Ihana päätös mun kaoottiselle päivälle, kun mikään ei oikein onnistunut. Päivä täynnä kolhuja ja mahdollisesti lasinsirpaleilla höystettyä kanasoppaa. Kaupassakin ostosten loppusumma oli 6,66€ Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :) 
Tänään mulla on totaalinen huilipäivä, aamulla kurvasin kyllä Huumalle, mutta tällä kertaa pääsin nauttimaan parturi-kampaamo Bravon ja sen ihanan Anni Puurtisen käsittelystä! Voin suositella todella lämpimästi, mun herkkä hipiä ei ollut moksiskaan Fudgen väristä ja sain upean oranssin loiston hiuksiini! Loppu päivän vietän oman perheeni parissa, ulkoillen ja nauttien auringonpaisteesta.

Kiitos Anni! <3
Huomenna olis taas lenkkipäivä ja perjantaina Fustraan puoliltapäivin, ennenkuin suuntaan auton keulan kohti pääkaupunkiseutua ja lähdetään mun ystäväni kanssa "palkintomatkalle" kun ollaan tehty elämäntaparemontit tänä keväänä :) Luvassa hyvää ruokaa, paljon juomaa ja Antti Tuisku <3 Älkää kysykö miksi, se on traditio :)
Kivaa päivän jatkoa sulle :)



1 kommentti:

  1. jos hommaat mut jäsenhintaan niin lähden! oon ollu joskus jäsen!

    VastaaPoista